OGÓLNE WARUNKI

GWARANCJI ROZSZERZONEJ

 

§ 1. Postanowienia ogólne

  1. Sanerga Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, ul. Wiejska 9a/4, 52-411 Wrocław, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy KRS, pod numerem: 0000941335, NIP: 8943178448, REGON: 520772272 (dalej jako „Sanerga”), niniejszym udziela Zamawiającemu gwarancji rozszerzonej na warunkach opisanych w niniejszym dokumencie (dalej jako: „OWGR”).
  2. Gwarancją rozszerzoną objęte są prace montażowe oraz elementy składające się na instalację objęte gwarancją producenta, takie jak:
    1. pompy ciepła,
    2. klimatyzacja,
    3. instalacje fotowoltaiczne,
    4. magazyny energii,
    5. rekuperacja,

(dalej łącznie jako „Urządzenia”), każdorazowo wskazane w protokole odbioru końcowego przekazanego Zamawiającemu po wykonaniu robót określonych w umowie zawartej pomiędzy Sanerga
a Zamawiającym.

§ 2. Okres gwarancji rozszerzonej

  1. Okres gwarancji rozszerzonej na prace montażowe:

a) okres gwarancji podstawowej na prace montażowe każdorazowo określony jest w umowie zawartej pomiędzy Sanerga a Zamawiającym. Po upływie gwarancji podstawowej określonej w umowie i na zasadach tam wskazanych Sanerga udziela gwarancji rozszerzonej na dalszy okres, który łącznie z okresem gwarancji podstawowej nie może przekroczyć 10 lat na warunkach określonych w niniejszym dokumencie.

  1. Okres gwarancji rozszerzonej na Urządzenia:

a) okres gwarancji podstawowej na Urządzenia wymienione w § 1 ust. 2 OWG, wskazany jest w warunkach gwarancji producenta urządzenia. Po upływie okresu gwarancji producenta Sanerga udziela gwarancji rozszerzonej na dalszy okres, który łącznie z gwarancją producenta nie może przekroczyć 10 lat na warunkach określonych w niniejszym dokumencie.

 

§ 3. Warunki gwarancji rozszerzonej

  1. Warunkiem skorzystania z gwarancji rozszerzonej na prace montażowe oraz Urządzenia jest wykonywanie corocznych płatnych przeglądów serwisowych przez Sanerga, począwszy od odbioru końcowego prac montażowych zgodnie z zawartą umową pomiędzy Sanerga a Zamawiającym. Pierwszy serwis powinien odbyć się przed upływem roku od dnia odbioru końcowego, a każde kolejne przed upływem roku od ostatniego serwisu. Zamawiający otrzyma od Sanerga dodatkowy dokument poświadczający udzielenie gwarancji rozszerzonej zawierający książkę serwisową (dalej jako „Dokument gwarancji rozszerzonej”) i określający wiążące Zamawiającego szczegółowe warunki udzielenia gwarancji rozszerzonej wraz z określeniem obowiązującej Zamawiającego stawki za wykonanie przeglądów serwisowych, zasadami rozliczeń oraz sposobem informowania o zbliżającym się przeglądzie serwisowym. Każdorazowo po odbytym przeglądzie serwisowym Sanerga dokona stosownego wpisu w Dokumencie gwarancji rozszerzonej z podaniem daty dokonanego serwisu oraz informacji w zakresie dokonanych ewentualnych napraw. W przypadku rezygnacji przez Zamawiającego z dokonywania przez Sanerga płatnych przeglądów serwisowych w danym roku, automatycznie przestaje obowiązywać gwarancja rozszerzona na dalsze okresy.
  2. Gwarancją rozszerzoną objęte są tylko i wyłącznie parce montażowe wykonane przez Sanerga oraz Urządzenia zainstalowane przez Sanerga.
  3. W przypadku prac montażowych zakres gwarancji rozszerzonej obejmuje usunięcie usterki/awarii powstałej w związku z eksploatacją instalacji, przez co należy rozumieć naprawę, wymianę uszkodzonego elementu instalacji, a także koszty wykonanych robót.
  4. W przypadku Urządzeń występują dwa rodzaje gwarancji rozszerzonej:

a) gwarancja rozszerzona na Urządzenia posiadające gwarancję producenta, wówczas zakres gwarancji rozszerzonej obejmuje w przypadku uszkodzenia bądź awarii Urządzenia, zobowiązanie Sanerga do pozyskania od producenta nowego Urządzenia bądź części zamiennych oraz bezpłatne usunięcie awarii lub usterki Urządzenia, w tym pokrycie kosztów wymiany/naprawy Urządzenia bądź wymiany/naprawy części zamiennych,

b) gwarancja rozszerzona na Urządzenia, w stosunku do których gwarancja producenta wygasła, wówczas zakres gwarancji rozszerzonej obejmuje bezpłatne usunięcie awarii lub usterki Urządzenia, w tym pokrycie kosztów wymiany/naprawy Urządzenia bądź wymiany/naprawy części zamiennych, natomiast koszty zakupu nowego Urządzenia lub części zamiennych pokrywa Zamawiający we własnym zakresie.

5. Gwarancja rozszerzona nie obejmuje prac montażowych wykonanych przez podmioty trzecie bądź Urządzeń zamontowanych przez podmioty trzecie, a także uszkodzeń wynikających z niewłaściwej eksploatacji instalacji/Urządzeń, nieprzestrzegania instrukcji obsługi, braku odpowiednich przeglądów i konserwacji, dokonywania zmian lub montażu części w Urządzeniu nieautoryzowanych przez Sanerga, a także szkód powstałych na skutek działania siły wyższej (powódź, pożar, huragany, trzęsienia ziemi itp.).

 

§ 4. Zgłoszenie awarii

  1. Zgłoszenia w ramach gwarancji rozszerzonej należy dokonywać w nieprzekraczalnym terminie 7 dni kalendarzowych od daty ujawnienia awarii lub usterki przedstawiając możliwie szczegółowo podstawy zgłoszenia, tj. opis awarii bądź usterki, przyczyny jej powstania oraz w miarę możliwości należy załączyć fotografie. Zgłoszenie można wysłać na następujący adres poczty elektronicznej: serwis@sanerga.pl, za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie internetowej: pl bądź telefonicznie.
  2. Sanerga niezwłocznie nie później niż w terminie 14 dni roboczych od dnia otrzymania zgłoszenia zobowiązuje się do ustalenia przyczyn awarii bądź usterki, a także do jej usunięcie.
  3. W przypadku konieczności dokonania napraw gwarancyjnych Zamawiający umożliwi Sanerga wejście na teren nieruchomości.
  4. Sanerga uzgodni z Zamawiającym termin wykonania napraw gwarancyjnych z odpowiednim wyprzedzeniem, przy czym wystarczającym będzie poinformowanie Zamawiającego z co najmniej 48 godzinnym wyprzedzeniem przed planowanym wejściem na teren nieruchomości, chyba że wystąpi awaria zagrażająca spowodowaniem strat materialnych, bezpieczeństwem ludzi lub uniemożliwiająca funkcjonowanie instalacji/Urządzenia zgodnie z przeznaczeniem, wówczas Sanerga dołoży należytych starań, aby awarię usunąć niezwłocznie.
  5. Jeżeli zaistnieje potrzeba dokonania naprawy instalacji/Urządzenia, która jest wynikiem niezachowania przez Zamawiającego zasad korzystania i użytkowania, czynności te będą mogły być wykonane przez Sanerga na koszt Zamawiającego za jego wyraźną, uprzednią zgodą w terminie wspólnie ustalonym między Sanerga a Zamawiającym.

 

§ 5. Postanowienia końcowe

  1. Wszelkie zgłoszenia dotyczące gwarancji rozszerzonej, awarii oraz pytań związanych z warunkami gwarancji rozszerzonej można kierować pod następujące dane kontaktowe:

a) adres: Sanerga Sp. z o.o. ul. Wiejska 9a/4, 52-411 Wrocław,
b) nr telefonu: 577 088 885
c) e-mail: serwis@sanegra.pl,
d) adres strony internetowej: sanerga.pl.

2. Niniejsze OWGR, nie ograniczają ani nie zawieszają uprawnień Zamawiającego wynikających z gwarancji podstawowej udzielonej przez Sanerga w umowie zawartej między Sanerga oraz Zamawiającym oraz wynikających z gwarancji producenta, a także uprawnień wynikających z przepisów prawa powszechnie obowiązujących.

Cennik rocznych przeglądów serwisowych 2024 rok*:

Ilość urządzeń: Cena:
1 urządzenie500 zł netto
2 urządzenia800 zł netto
3 urządzenia1100 zł netto
4 urządzenia1300 zł netto
5 urządzeń1500 zł netto

Powyższy cennik nie obejmuje kosztów elementów naturalnie wymagających wymiany podczas eksploatacji, takich jak filtry powietrza, anody w zasobnikach, ograniczniki przepięć itp.

Do powyższych stawek należy doliczyć obowiązujący na dzień wystawienia faktury podatek VAT.

Płatność na podstawie faktury wysłanej klientowi na adres e-mail po wykonaniu usługi.

*Wykonawca zastrzega sobie możliwość zmiany ceny